Tijdens de rit

Met ingang van 15 december 2019 kunnen zowel reizigers in Woerden en Linschoten als reizigers in Mijdrecht, Waverveen en Wilnis gebruik maken van de flexibele vervoersservice SyntusFlex. Maar alleen wanneer zij een rit geboekt hebben.
Een rit met SyntusFlex boek je eenvoudig via de boekingsmodule op deze site of de SyntusFlex app. Maar telefonisch een rit bestellen kan natuurlijk ook. Hieronder vind je de meest gestelde vragen over SyntusFlex.
 

Hoe garanderen jullie de afgesproken tijden?

We doen ons uiterste best om ervoor te zorgen je uiterlijk op je geplande aankomsttijd bij de halte van je bestemming bent. In onze planning houden we bijvoorbeeld rekening met de volgorde van de bestelde ritten en de verwachte drukte op straat. Toch is het verkeer soms onvoorspelbaar. Dit kan tot onvoorziene vertraging leiden. We geven daarom geen garanties, maar wel de belofte dat we ons uiterste best doen.

Hoe ver wordt er omgereden voor het ophalen van een andere reiziger?

De aankomsttijd die jij aangeeft tijdens je boeking ligt vast. Het systeem achter SyntusFlex koppelt alleen reizigers wanneer voor alle reizigers de bestelde vertrek- of aankomsttijd haalbaar is. Het kan dus voorkomen dat de chauffeur via een andere route rijdt dan jij verwacht.

 

Hoe bepalen jullie met wie ik een rit deel?

We delen de reizigers in op basis van hun vertrek- en aankomsthalte. Wanneer dit binnen de tijdmarges bij elkaar past worden ritten gecombineerd.


 

Hoe wordt de volgorde van in- en uitstappen bepaald bij geboekte ritten?

De planning is gebaseerd op vertrek- en aankomstlocatie, de vertrek- of aankomsttijd en het moment van boeken van alle reizigers. Dit zorgt voor een optimale planning, ook in volgorde van ritten.
 

Kan ik een rit annuleren?

Je kunt een rit eenvoudig annuleren in de app in het tabblad 'geplande ritten'. Heb je via syntusutrecht.nl/flex of telefonisch je rit geboekt dan kun je tot 1 uur voor je geplande vertrek- of aankomsttijd je rit annuleren. Dit doe je door contact op te nemen met onze reserveringslijn op telefoonnummer 088 – 033 1402.
 
 

Ik wil weer met dezelfde chauffeur reizen. Kan dit?

We kunnen je niet beloven dat je dezelfde chauffeur weer krijgt. Met ons systeem zoeken we altijd naar een optimale planning. Laat je dus verrassen!!
 

Hoe gaan jullie om met ongewenst gedrag van een medereiziger?

Onze chauffeurs maken je reis zo veilig en comfortabel mogelijk. Bij ontoelaatbaar gedrag van een passagier zal de chauffeur hem of haar verzoeken het voertuig te verlaten. Ook neemt de chauffeur contact op met ons regiecentrum.
Het regiecentrum schakelt dan een Service & Veiligheidsteam in. Maar het kan ook gebeuren dat zij contact opnemen met de politie of een andere hulpdienst. Ook kunnen reizigers uitgesloten worden van onze vervoersservice.
 

Is het dragen van een gordel verplicht?

Ja. Alle SyntusFlex busjes zijn voorzien van autogordels. Het is verplicht deze te gebruiken tijdens een rit met SyntusFlex.