Tijdens de rit

Met ingang van 9 december 2018 kunnen reizigers in Woerden en Linschoten ’s avonds en in het weekend gebruik maken van SyntusFlex, een nieuwe flexibele vervoersservice. Vanaf het station wordt ieder half uur aangesloten op de trein. Hiervoor hoeven reizigers niet te reserveren. Vanuit de wijken kunnen reizigers tot een half uur van te voren een rit boeken tussen verschillende flex haltes in Woerden en Linschoten. Meer informatie volgt binnenkort!

Hoe garanderen jullie de afgesproken tijden?

We doen ons uiterste best om ervoor te zorgen je uiterlijk op je geplande aankomsttijd bij de halte van je bestemming bent. In onze planning houden we bijvoorbeeld rekening met de volgorde van de bestelde ritten en de verwachte drukte op straat. Toch is het verkeer soms onvoorspelbaar. Dit kan tot onvoorziene vertraging leiden. We geven daarom geen garanties, maar wel de belofte dat we ons uiterste best doen.

Hoe ver wordt er omgereden voor het ophalen van een andere reiziger?

De aankomsttijd die jij aangeeft tijdens je boeking ligt vast. Het systeem achter SyntusFlex koppelt alleen reizigers wanneer voor alle reizigers de bestelde aankomsttijd haalbaar is. Het kan dus voorkomen dat de chauffeur via een andere route rijdt dan jij verwacht.

 

Hoe bepalen jullie met wie ik een rit deel?

We delen de reizigers in op basis van hun vertrek- en aankomsthalte. Wanneer dit binnen de tijdmarges bij elkaar past worden ritten gecombineerd.

 

Hoe wordt de volgorde van in- en uitstappen bepaald bij geboekte ritten?

De planning is gebaseerd op vertrek- en aankomstlocatie, de aankomsttijd en het moment van boeken van alle reizigers. Dit zorgt voor een optimale planning, ook in volgorde van ritten.

Hoe gaan jullie om met annuleringen?

Je kunt een rit eenvoudig annuleren via de knop in de app. Heb je via syntusutrecht.nl/flex of telefonisch je rit geboekt dan kun je tot 1 uur voor je geplande aankomsttijd je rit annuleren. Dit doe je door contact op te nemen met onze reserveringslijn op telefoonnummer 088 – 033 1402.

Ik wil weer met dezelfde chauffeur reizen. Kan dit?

We kunnen je niet beloven dat je dezelfde chauffeur weer krijgt. Met ons systeem zoeken we altijd naar een optimale planning. Laat je dus verrassen!!

Hoe gaan jullie om met ongewenst gedrag van een medereiziger?

Onze chauffeurs maken je reis zo veilig en comfortabel mogelijk. Bij ontoelaatbaar gedrag van een passagier zal de chauffeur hem of haar verzoeken het voertuig te verlaten. Ook neemt de chauffeur contact op met ons regiecentrum.
Het regiecentrum schakelt dan een Service & Veiligheidsteam in. Maar het kan ook gebeuren dat zij contact opnemen met de politie of een andere hulpdienst. Ook kunnen reizigers uitgesloten worden van onze vervoersservice.
 

Is het dragen van een gordel verplicht?

Alle SyntusFlex busjes zijn voorzien van autogordels. Het is verplicht deze te gebruiken tijdens een rit met SyntusFlex.

Hoe wordt de volgorde van uitstappen bepaald bij ongeboekte ritten?

Wanneer jij op het station ongeboekt instapt, boekt de chauffeur een rit voor je in. Dit doet hij ook voor de andere reizigers. Het systeem bepaalt vervolgens de meest logische route.