Een rit boeken

Met ingang van 9 december 2018 kunnen reizigers in Woerden en Linschoten ’s avonds en in het weekend gebruik maken van SyntusFlex, een nieuwe flexibele vervoersservice. Vanaf het station wordt ieder half uur aangesloten op de trein. Hiervoor hoeven reizigers niet te reserveren. Vanuit de wijken kunnen reizigers tot een half uur van te voren een rit boeken tussen verschillende flex haltes in Woerden en Linschoten. Meer informatie volgt binnenkort!

Hoe boek ik een rit?

Een rit boeken kan via deze site, de gratis app in de App Store en Google Play store of telefonisch via telefoonnummer 088 – 033 1402 (lokaal tarief).

Wat is handiger?

Via onze app of onze website kun je een rit boeken wanneer het jou uitkomt. Telefonisch boeken kan van maandag tot en met zondag van 7:00 – 24:00 uur. Houd er wel rekening mee dat je een rit minimaal 30 minuten moet boeken voordat je op de halte in de buurt van je bestemming in Woerden of Linschoten wilt zijn.

Hoe ver van te voren moet ik een rit bestellen?

Je boekt wanneer jij op korte termijn wilt reizen. Maar alvast een rit voor morgen boeken kan ook. Kies je voor meteen reizen, houd er dan rekening mee dat je minimaal 30 minuten voordat je ergens wilt zijn je rit moet bestellen. Je wachttijd bij je vertrekhalte is maximaal 15 minuten. Je rit, inclusief wachttijd bij de halte, duurt nooit langer dan 30 minuten. Houdt er bij het plannen wel rekening mee dat je vanaf je aankomsthalte misschien nog een stukje moet lopen.
 
Een voorbeeld: Stel je wilt op zaterdag om 9.00 uur op halte X zijn. Dan word je om 8:30 uur bij je vertrekhalte verwacht. De SyntusFlex bus haalt je dan tussen 8:30 – 8:45 uur op bij je vertrekhalte en brengt je uiterlijk om 9:00 uur bij je aankomsthalte. Je kunt deze reis tot 8:29 uur boeken via onze app, de website of onze regiecentrale. Telefonisch boeken van kan van maandag tot en met zondag van 7:00 tot 24:00 uur op telefoonnummer 088 – 033 1402.

Kan ik een dag van te voren bestellen?

Ja, je kunt je rit een dag van te voren reserveren. Dat kan via de app SyntusFlex, www.syntusutrecht.nl/flex en via onze reserveringslijn op telefoonnummer 088 – 033 1402.
Je geeft je vertrekhalte, aankomsthalte en aankomsttijd door. Je krijgt dan een bevestiging van je bestelde ritten. Boek je via de app dan vind je de bevestiging in de app. Boek je via onze site of telefonisch dan ontvang je de bevestiging per mail.  Je moet dan natuurlijk wel je e-mailadres doorgeven.
 

Kan ik SyntusFlex net als een taxi op straat aanhouden?

Nee. Je kunt alleen met SyntusFlex reizen als je een rit boekt via de app, op www.twents.nl/flex of via de reserveringslijn op telefoonnummer
088 – 033 1402. Alleen op het station kun je ieder half uur ongeboekt instappen tijdens de periodes dat SyntusFlex rijdt. De bus vertrekt om vier minuten over het heel en vier minuten over het half. De laatste bus vertrekt om 23:34.
 

Kan ik mijn voertuigtype kiezen?

Nee dit kan niet. We rijden SyntusFlex met nieuwe, milieuvriendelijke Mercedes Sprinter busjes. Hierin is plaats voor acht reizigers en de chauffeur. Vanaf het station rijden wij op zaterdag met een Rosero. In al onze bussen is het mogelijk om een rolstoel mee te nemen. Je moet dit dan wel aangeven bij het bestellen van je rit. Dit kan in onze app SyntusFlex, via www.syntusutrecht.nl/flex en telefonisch bij onze reserveringslijn op telefoonnummer 088 – 033 1402.

Hoeveel bagage mag ik meenemen?

Alles wat binnen de 47cm x 73cm x 34cm past mag je meenemen. Wil je meer meenemen dan reserveer je gewoon voor een extra persoon. Wil je een rolstoel meenemen? Geef dat dan aan bij het bestellen van je rit.

Kan ik een huisdier of hulphond meenemen?

Een hulphond mag mee, maar moet wel op de grond zitten en niet op de bank  of stoel. De chauffeur kan eisen dat andere huisdieren verpakt zijn in tas of bench die maximaal 47x73x34cm is.

Mag ik iemand meenemen met mijn OV-begeleiderskaart?

De OV-begeleiderskaart is geldig bij SyntusFlex. Let op! Je moet dan wel voor twee personen een reis boeken.
 

Welke regels gelden er voor kinderen?

Kinderen tot vier jaar mogen gratis mee. Je moet alleen wel een rit voor je kindje boeken.

Mag ik een kinderwagen meenemen?

Ja, dat mag. We vragen je dan wel om deze in te klappen en je kind bij je op schoot te nemen.

Mag ik een rolstoel, rollator of scootmobiel meenemen?

Neem je een hulpmiddel mee dat niet ingeklapt kan worden, dan moet je dit aangeven bij de bestelling van je rit door een ‘rolstoelplaats’ te bestellen. Kan je hulpmiddel wel ingeklapt worden, bijvoorbeeld een rollator, dan hoef je dat niet te doen. Je rollator geldt dan als bagage.
 
SyntusFlex rijdt met kleine bussen. Een speedy, handbike en een scootmobiel kunnen we niet meenemen. Een fiets kan ook niet mee, een vouwfiets mag wel mee en geldt als handbagage. De vouwfiets moet dan natuurlijk wel ingeklapt zijn.
 

Wat als alle voertuigen vol zijn?

Dan adviseren we je een rit eerder of later te boeken.

Ik heb vooraf geen rit geboekt. Ik vertrek vanaf het station. Wat als de bus op het station vol is?

Er vertrekt ieder half uur een bus vanaf het station waarin je ongeboekt kunt
instappen. Is de bus vol, dan bekijken we of er in de andere bus nog ruimte is om je naar de halte van je bestemming te brengen. In het uiterste geval heb je een plekje in de bus die een half uur later vertrekt.  
 

Wat als de bus op het station al vertrokken is?

De bus op het station vertrekt ieder half uur (vier minuten over het hele en vier minuten over het halve uur) een bus waarin je ongeboekt kunt instappen. Kom je iets later aan en is de bus al weg dan vertrekt de eerstvolgende bus een half uur later.
 

Kan ik met meer dan vijf personen reizen?

Ja, dat kan. Je kunt voor maximaal 8 personen een rit boeken. Je moet dit dan wel bij je bestelling aangeven. Afrekenen doen jullie gewoon met je pinpas bij de chauffeur. Of je zorgt ervoor dat je vooraf al kaartjes gekocht hebt bij een van de verkooppunten.

Kan ik met iemand samen reizen?

Ons systeem werkt per boeking. Het kan daarom gebeuren dat jullie door verschillende voertuigen worden opgehaald als jullie apart een rit bestellen. Wil je samen reizen, bestel dan voor meerdere personen (maximaal 8) vanaf dezelfde vertrekhalte naar dezelfde aankomsthalte met dezelfde aankomsttijd. Dan weet je zeker dat je samen kunt reizen.

Hoe lang wacht de chauffeur als ik er nog niet ben?

Wanneer je een rit boekt krijg je van ons door hoe laat je bij de halte moet zijn. De maximale wachttijd is dan 15 minuten. De chauffeur krijgt in zijn//haar systeem door hoe laat hij bij een halte moet vertrekken. Het kan dus gebeuren dat je de chauffeur mist wanneer je niet op tijd bij je vertrekhalte staat. Zorg er dus voor dat je op tijd bent.