Een rit boeken

Met ingang van 15 december 2019 kunnen zowel reizigers in Woerden en Linschoten als reizigers in Mijdrecht, Waverveen en Wilnis gebruik maken van de flexibele vervoersservice SyntusFlex. Maar alleen wanneer zij een rit geboekt hebben.
Een rit met SyntusFlex boek je eenvoudig via de boekingsmodule op deze site of de SyntusFlex app. Maar telefonisch een rit bestellen kan natuurlijk ook. Hieronder vind je de meest gestelde vragen over SyntusFlex.

 

Hoe boek ik een rit?

Een rit boeken kan via deze site, de gratis SyntusFlex app in de App Store en Google Play store of telefonisch via telefoonnummer 088 – 033 1402 (lokaal tarief).
 

Wat is handiger?

Via onze app of onze website kun je een rit boeken wanneer het jou uitkomt. Telefonisch boeken kan van maandag tot en met zondag van 7:00 – 24:00 uur. Houd er wel rekening mee dat je een rit 30 minuten van tevoren moet boeken.

Hoe ver van te voren moet ik een rit bestellen?

Je boekt wanneer jij op korte termijn wilt reizen. Maar alvast een rit voor morgen boeken kan ook. Kies je voor meteen reizen, houd er dan rekening mee dat je je rit 30 minuten van tevoren moet boeken.
Je wachttijd bij je vertrekhalte is maximaal 15 minuten. Je rit, inclusief wachttijd bij de halte, duurt nooit langer dan 30 minuten. Houdt er bij het plannen wel rekening mee dat je vanaf je aankomsthalte misschien nog een stukje moet lopen.
 
Een voorbeeld: Stel je wilt op zaterdag om 9.00 uur op halte X zijn. Dan word je om 8:30 uur bij je vertrekhalte verwacht. De SyntusFlex bus haalt je dan tussen 8:30 – 8:45 uur op bij je vertrekhalte en brengt je uiterlijk om 9:00 uur bij je aankomsthalte. Je kunt deze reis tot 8:29 uur boeken via onze app, de website of onze regiecentrale. Telefonisch boeken van kan van maandag tot en met zondag van 7:00 tot 24:00 uur op telefoonnummer 088 – 033 1402.

Kan ik een dag van te voren bestellen?

Ja, je kunt je rit een dag van tevoren reserveren. Dat kan via de app SyntusFlexwww.syntusutrecht.nl/flex en via onze reserveringslijn op telefoonnummer 088 – 033 1402. Je geeft je vertrekhalte, aankomsthalte en vertrek- of aankomsttijd door. Boek je via de app dan vind je de bevestiging in de app. Boek je via onze site of telefonisch dan ontvang je de bevestiging per mail. Je moet dan natuurlijk wel je e-mailadres doorgeven.
 

Kan ik SyntusFlex net als een taxi op straat aanhouden?

Nee. Je kunt alleen met SyntusFlex reizen als je een rit boekt via de app, op www.syntusutrecht.nl/flex of via de reserveringslijn op telefoonnummer 088 – 033 1402.

 

Kan ik mijn voertuigtype kiezen?

Nee dit kan niet. We rijden SyntusFlex met nieuwe, milieuvriendelijke Mercedes Sprinter busjes. Hierin is plaats voor acht reizigers en de chauffeur. In al onze bussen is het mogelijk om een rolstoel mee te nemen. Je moet dit dan wel aangeven bij het bestellen van je rit. Dit kan in onze SyntusFlex app, via syntusutrecht.nl/flex en telefonisch bij onze reserveringslijn op telefoonnummer 088 – 033 1402.
 

Hoeveel bagage mag ik meenemen?

Alles wat binnen de 47cm x 73cm x 34cm past mag je meenemen. Wil je meer meenemen dan reserveer je gewoon voor een extra persoon. Wil je een rolstoel meenemen? Geef dat dan aan bij het bestellen van je rit.

Kan ik een huisdier of hulphond meenemen?

Een hulphond mag mee, maar moet wel op de grond zitten en niet op de bank of stoel.
De chauffeur kan eisen dat andere huisdieren verpakt zijn in tas of bench die maximaal 47x73x34cm is.

Mag ik iemand meenemen met mijn OV-begeleiderskaart?

De OV-begeleiderskaart is geldig bij SyntusFlex. Let op! Je moet dan wel voor twee personen een rit boeken.

 

Welke regels gelden er voor kinderen?

Kinderen tot vier jaar mogen gratis mee. Je moet alleen wel een rit voor je kindje boeken.

Mag ik een kinderwagen meenemen?

Ja, dat mag. We vragen je dan wel om deze in te klappen en je kind bij je op schoot te nemen.

Mag ik een rolstoel, rollator of scootmobiel meenemen?

Neem je een hulpmiddel mee dat niet ingeklapt kan worden, dan moet je dit aangeven bij de bestelling van je rit door een ‘rolstoelplaats’ te bestellen. Kan je hulpmiddel wel ingeklapt worden, bijvoorbeeld een rollator, dan hoef je dat niet te doen. Je rollator geldt dan als bagage.
 
SyntusFlex rijdt met kleine bussen. Een speedy, handbike en een scootmobiel kunnen we niet meenemen. Een fiets kan ook niet mee, een vouwfiets mag wel mee en geldt als handbagage. De vouwfiets moet dan natuurlijk wel ingeklapt zijn.
 

Wat als alle voertuigen vol zijn?

Dan adviseren we je een rit eerder of later te boeken.

Kan ik met meer dan vijf personen reizen?

Ja, dat kan. Je kunt voor maximaal 8 personen een rit boeken. Je moet dit dan wel bij je boeking aangeven. Afrekenen doen jullie gewoon met een pinpas bij de chauffeur of vanaf 15 december 2019 ieder voor zich met de OV-chipkaart. Of je zorgt ervoor dat je vooraf al kaartjes gekocht hebt bij een van de verkooppunten.

Kan ik met iemand samen reizen?

Ons systeem werkt per boeking. Wil je samen reizen, bestel dan voor meerdere personen (maximaal 8) vanaf dezelfde vertrekhalte naar dezelfde aankomsthalte met dezelfde vertrek- of aankomsttijd. Dan weet je zeker dat je samen reist.

Hoe lang wacht de chauffeur als ik er nog niet ben?

Wanneer je een rit boekt krijg je van ons door hoe laat je bij de halte moet zijn. De maximale wachttijd is maximaal 15 minuten. De chauffeur krijgt in zijn//haar systeem door hoe laat hij bij een halte moet vertrekken. Het kan dus gebeuren dat je de chauffeur mist wanneer je niet op tijd bij je vertrekhalte staat. Zorg er dus voor dat je op tijd bent.
 
 

Kan ik precies weten wanneer de bus bij de halte is?

Ja. Je moet dan wel je rit via de SyntusFlex app boeken. In de app zie je, vanaf het moment dat je bij de halte wordt verwacht, wanneer je de bus bij de halte kunt verwachten. De app geeft aan of je nog 5, 10 of 15 minuten moet wachten.