Waar ben je naar op zoek?

Reis je niet zo vaak met het OV of wil je flexibel zijn? Koop dan een los kaartje.

Reis je regelmatig met het openbaar vervoer, dan is een abonnement misschien wel wat voor jou.

Reis je regelmatig met het OV? Reis dan eenvoudig op saldo met je OV-chipkaart. Of check binnenkort in- en uit met je contactloze betaalpas of creditcard. Ook op je mobiel.

Veelgestelde vragen

Ik ben vergeten uit te checken/heb ingecheckt bij de verkeerde vervoerder?

Heb je een OV-chipkaart? Dan weet je het inmiddels wel: bij elke rit in- en uitchecken. Maar toch mist iedereen wel eens een uitcheck. Daarom is er nu de website www.uitcheckgemist.nl waar je in drie simpele stappen juw saldo terugvraagt.

Reis je met OVpay? Dan kan je hier je geld terugvragen. 

Je kunt saldo terug vragen voor de volgende situaties:

  • Vergeten uit te checken.
  • Ingecheckt bij de verkeerde vervoerder.
  • OV-chipkaart in-/uitcheckpalen op perron kapot. Kon niet uitchecken.
  • OV-chipkaart in-/uitcheckpalen in bus kapot. Kon niet uitchecken.

Ik wil mijn abonnement op de OV-chipkaart beëindigen?

Wil je een abonnement op jouw OV-chipkaart beëindigen? Vul dan dit formulier in. Jouw aanvraag zal vervolgens in behandeling genomen worden door de Keolis Nederland Klantenservice. 

Hoe zorg ik dat ik altijd voldoende saldo op de OV-chipkaart heb?

Wil je altijd genoeg saldo? Dit kan met automatisch opladen. Als jouw saldo onder de € 0 komt, wordt automatisch een bedrag op je kaart geladen. Dit wordt vervolgens afgeschreven van jouw rekening. Je kunt kiezen uit een oplaadbedrag van € 10, € 20 of € 50. Let op: Automatisch opladen is alleen mogelijk op een persoonlijke OV-chipkaart. Je kan ook in- en uitchecken met OVpay:  je contactloze betaalpas, creditcard of mobiele telefoon. Dan betaal je jouw reis rechtstreeks vanaf je bankrekening en hoef je geen saldo op te laten of OV-chipkaart aan te schaffen. 

Waar koop ik een vervoerbewijs?

Je kunt op verschillende manieren onze vervoerbewijzen kopen:
 

1. OVpay: je checkt in en uit met je contactloze betaalpas, creditcard of mobiel.

2. Via onze webshop. Een eenmalige registratie is nodig waarna je digitaal jouw vervoerbewijzen bij ons kunt bestellen. Om een abonnement te bestellen heb je een OV-chipkaart nodig. Je koopt een persoonlijke OV-chipkaart via www.ov-chipkaart.nl. Een anonieme OV-chipkaart is verkrijgbaar bij de oplaad- of verkoopautomaat en bij diverse winkels en servicepunten in uw regio. Je vindt deze verkooppunten via www.ov-chipkaart.nl/adresvinder

3. Bij de servicewinkel van Syntus Utrecht op het busstation in Amersfoort (Stationsplein 109).

/getmedia/e3ae955b-3cee-41a7-95b6-7539581f74a2/OVpay-logo-CMYK-OVpay-roze-DEF_1.png?width=1430&height=1429&ext=.png

Makkelijk in- en uitchecken met je betaalpas!

In heel Nederland kan je nu in het openaar vervoer in- en uitchecken met je betaalpas (OVpay). Je checkt in met je contactloze betaalpas, creditcard of je betaal-app op je mobiel. Én je checkt uiteraard ook weer uit met dezelfde pas.  Vooraf aanmelden of een app downloaden is niet nodig