Syntus voert in overleg met de provincie Utrecht per 5 maart 2017 een wijziging op de uitvoering van de dienstregeling door op enkele lijnen in de provincie Utrecht. Deze verbetermaatregelen zijn een goede stap voorwaarts bij de verbetering van de punctualiteit. Met name in de middagspits is er nu sprake van een aantal lijnen die met vertraging rijden of waarvan ritten zelfs uitvallen als gevolg van te grote vertraging.
De start van Syntus Utrecht sinds 11 december is niet vlekkeloos verlopen. Reizigers hadden last van vertragingen, rituitval, gebrekkige informatievoorziening en chauffeurs die de weg niet wisten. Door een slepende juridische procedure had Syntus een voorbereidingstijd van slechts 3 weken. Daar heeft de vervoerder nu nog steeds last van.
Het gaat Syntus aan het hart wat er gebeurt. Er wordt continue gewerkt om de service te bieden die onze reizigers vanzelfsprekend vinden: gewoon goed openbaar vervoer. Vanaf 5 maart introduceert Syntus een nieuw pakket met verbetermaatregelen en zal de dienstregeling op een aantal lijnen verbeteren. Ondanks dat heeft Syntus de komende tijd nog nodig om alles op orde te krijgen, waarbij er elke keer nieuwe mijlpalen gehaald worden. De verbetermaatregelen van 5 maart zijn de eerstvolgende stap. Vanaf dit voorjaar stromen de nieuwe bussen in. Chauffeurs raken steeds meer vertrouwd met de nieuwe routes en ook reizigers wennen aan de nieuwe vervoerder.