Syntus Utrecht en WeHelpen willen goede mobiliteit voor iedereen

7-8-2018
Syntus Utrecht zet de schijnwerpers op WeHelpen, een organisatie die zorgt dat mensen die wat hulp nodig hebben, in contact komen met buurtgenoten die juist een handje willen helpen. Hulp bij reizen bijvoorbeeld, zoals uitleg over de OV-chipkaart of begeleiding naar de dichtstbijzijnde bushalte. Via de website syntusutrecht.nl/wehelpen kunnen mensen die hulp willen bieden, zich aanmelden net als degenen die juist wat hulp nodig hebben. Meedoen aan WeHelpen is voor beide groepen gratis.

“WeHelpen en Syntus Utrecht streven naar een samenleving waarin het vanzelfsprekend is dat mensen elkaar helpen, dus ook wanneer het om mobiliteit gaat”, zegt Sharon Bolhuis, marketeer van Syntus Utrecht. “Onze buschauffeurs staan klaar voor de reizigers die hulp nodig hebben met bijvoorbeeld het instappen in de bus. Maar soms hebben mensen hulp nodig buiten de bus of met het plannen van hun reis. Er zijn veel mensen die graag bereid zijn om te helpen, maar niet weten op welke manier ze die hulp kunnen aanbieden. Zij kunnen terecht op de website van WeHelpen.” Op deze website worden aanbod van en vraag naar hulp op postcodeniveau bij elkaar gebracht. Landelijk zijn al bijna 40.000 mensen aangesloten. “Samen kom je verder”, vat Bolhuis het doel kernachtig samen.
 
WeHelpen 
WeHelpen is een co√∂peratie die is opgericht door onder andere CZ, PGGM, Rabobank, BureauVijftig, The Caretakers en VitaValley. Zij stimuleren het bieden van hulp en het helpen van elkaar via de website  wehelpen.nl. Ook Syntus Utrecht is lid van deze co√∂peratie.
 
Op syntusutrecht.nl/wehelpen is meer informatie te vinden.