Belangrijkste uitkomsten Jij blij - Wij blij onderzoek

4-2-2020

In 2019 heeft Syntus Utrecht onderzoek gedaan naar de wensen van reizigers met het Jij blij - Wij blij onderzoek. Tijdens dit halfjaar durende onderzoek, waarbij elke maand een nieuwe vragenlijst werd gepubliceerd, zijn er meer dan 3.500 vragenlijsten invuld. Op basis van de uitkomsten is Syntus Utrecht aan de slag gegaan met het verbeteren van haar dienstregeling met als doel de reizigerstevredenheid verder te verhogen. 
 

Bekijk hieronder de infographic met de belangrijkste uitkomsten:

Nieuw: verstoringen op Twitter en Syntusutrecht.nl
Reizigers willen graag op de hoogte worden gehouden van verstoringen. Bij voorkeur via reisplanners, social media en syntusutrecht.nl. Verstoringen werden al vermeld in de reisplanners. Nieuw is dat op Twitter (https://twitter.com/syntusutrecht) de grotere verstoringen worden vermeld. Daarnaast worden verstoringen sinds 2019 ook overzichtelijk op syntusutrecht.nl per lijn benoemd.

Het belangrijste bij calamiteiten is het goed geinformeerd worden over het probleem en de verwachte tijd. Daarom plaatsen we bij grotere calamiteiten (indien bekend) de oorzaak en de verwachtte eindtijd van het probleem op de elektronische schermen bij bushaltes, Twitter, in de reisplanners en op syntusutrecht.nl.

Nieuw: pilot WhatsApp
Reizigers willen graag via verschillende kanalen contact op kunnen nemen met de klantenservice. Bij voorkeur per telefoon, livechat, via de website en WhatsApp. Het is al langer mogelijk om via livechat contact op te nemen met de klantenservice van Syntus Utrecht. Daarnaast is eind 2019 een pilot gestart met WhatsApp, waarbij reizigers reisinformatie kunnen opvragen: http://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/nieuws/syntus-utrecht-start-met-proef-whats-app 

Nieuw: nieuws en weersverwachting op schermen in de bus
Reizigers willen graag door middel van de schermen in bus op de hoogte blijven van het nieuws en de weersverwachting. Daarom is in 2019 een samenwerking gestart met RTV Utrecht, zodat reizigers in de bus de belangrijkste nieuwsitems uit de regio voorbij zien komen, inclusief de weersverwachting. 

Nieuw: busradar
Reizigers willen graag de actuele locatie van de bus zien op de schermen in de bus. Deze wordt nu al weergegeven d.m.v. van het tonen van de eerstvolgende haltes. Om te zorgen dat reizigers ook buiten de bus weten waar de bus is, hebben we in 2019 de busradar gebouwd. Op basis van de gekozen vertrekhalte kunnen reizigers zien waar hun bus rijdt: https://reizen.keolis.nl/nl/utrecht/haltes Binnenkort wordt de locatie van de bus ook getoond wanneer er een reis gepland wordt op syntusutrecht.nl.