Betaal eenvoudig je rit, op welke manier je maar wilt!

Sinds 14 december 2020 zijn onze bussen voorzien van 'kuchschermen' waardoor pinnen in de bus weer mogelijk is.Tijdens deze coronaperiode kon je als vervanger van de PIN, in de bus via iDEAL een kaartje kopen. Hiermee kon het zijn dat je tijdelijk wat minder voor je reis hebt betaald. Dit kwam doordat deze tijdelijke buskaartjes op basis van tijd i.p.v. afstand werden verkocht. Vanaf 14 december vervalt de mogelijkheid om via iDEAL een buskaartje te kopen en betaal je weer de normale prijs voor losse kaartjes. Van te voren een kaartje kopen via onze Keolis-app blijft mogelijk. Let er wel op dat je het kaartje met het juiste aantal zones koopt. Onder de knop "Tarief en verkrijgbaarheid' zie je wat een los buskaartje kost. 

Pin je kaartje in de bus
Kom je bij ons pinnen? In de bussen van Syntus Utrecht pin je op welke manier je maar wilt. Met je pinpas, smartwatch, creditcard of smartphone. Dit werkt snel, eenvoudig en is wel zo veilig. Naast pinnen kan je natuurlijk ook gewoon met je OV-chipkaart en/of de Keolis-app betalen.

Deze kaartjes kan je pinnen bij de buschauffeur: reiskaart, retourkaart, Kids-ticket, Amersfoort Vrij-kaart en Amersfoort Dal-groepsticket

Contactloos/mobiel betalen
In al onze bussen kun je gemakkelijk ook contactloos betalen. Heeft jouw smartphone of smartwatch een NFC-chip? Dan kun je hiermee een buskaartje betalen, handig toch? Meer over met je smartphone of -watch betalen lees je hier.
 
De OV-chipkaart
De OV-chipkaart is dé manier van reizen met het openbaar vervoer. Je gebruikt deze kaart overal in Nederland. In de trein, bus, metro en tram.
 
Keolis-app
Met de Keolis-app kun je reizen met je telefoon en heb je altijd je vervoerbewijs binnen handbereik. Syntus Utrecht verkoopt verschillende tickets in de app.
 
Contant betalen
Het is niet meer mogelijk om contant in onze bussen te betalen. De andere betalingsopties zijn nog wel mogelijk. Wil je toch contant afrekenen? Dat kan in de voorverkoop bij één van onze verkooppunten